Friday, July 29, 2011

ada Tisu TaK..???

SATU: duLu duduk depan tv bila tengok je cerita sedih mesti menangis mula larh habis satu kotak tisu banjir dengan air mata..
Kadang tu bukan apa tak tertahan tengok cerita-cerita yang menyentuh perasaan .Rasa sayu sangat.Lebih2 lagi melibatkan mak ayah..PerGHH..dENGAR JE dENdangan LAGU arwah sudirman ..."Ayah dan ibu.....ayah dan ibu....itulah...permulaan kami........DaPat melihat bUlan dan Matahari....aa......."MemAng sebak kot!

DUA : ni Kes tak boleh tengok orang sedey..asal ada yang menngis kelililng kita mesti terasa nak nangis..Berair mata..Berlinangan je kat pipi...
Sedeyh sangat tengok mereka menangis sampai kita yang tak tahu apa2 pun turut menangis...Ape kes..
Begitu mendalam effectnya..

TIGA :nI taktaw la nak kata..menangis tengok orang tarik beg keluar dewan..err....
Apa lagi Akademi Fantasia la.Sedeyh angat ke tengok pelajar AF tersingkir..Air mata darah sekali pun bukan dia tau kita nangis ke tak..sebab kenal kita pun tidak.Aduii,.bazir je..

EMPAT : bILA Perpisahan berlaku..Tak sanggup rsanya melepaskan mereka yang disayangi.even kawan2.TerIngat masa sekolah dulu ada seorang kawan ni nak indah sekolah je pun..MeNangis gua cakap lu..meleleh-leleh..
itu kawan..Kes Yang putus CINTA ..jangan cakapla..mesti semua orang merasakan nya betol tak???

LIMA : eVEn gadoh2 sikit un dah menangis..Lebih kepada perempuan.Marah sikit menangis.tegor ckit merajuk...berair mata..haIshh..cean mta uh..ckit2 kena keluarkan air mata.

ENAM :bILa hati menghayati sesebuah novel atau lagu ..Adoiyai..cair wokk..
kalau Novel tuh macam seolah2 dia yang jadi watak dalam novel tu..Merasai ape yang trjadi kat watak tersebut.Lagu pulak..biasalah bila feeling memanjang memang la..Mulalarh teringat2 kisah duka lara la..
kelakar betol..^^

TUJUH : ape lagi ek??hihi..ha..menangis sebab exam ! MARKAH Rendah la .tak dapat capai target yang diidam. pOinter jatuh ..failed! semua tuh sebenarnya buat kita menangis.TApe gagal sekalai bukan bermaksud gagal selamanya.so sTruggle And dapat highest mark.

LAPAN : Menangis time nak salam mak ayah masa Raya..
MUNGKIN terharu dengan pengorbanan mak ayah..and juga pernah buat mak ayah marah..kita minta maaf..

SEMBILAN : Manangis bila hati yang kotor ini nak dibersihkan..Memohon keampuanan dari yang Maha Esa..Menitiskan air mata di atas permukaan sejadah kerana terlalu banyak hambanya yang melakukan perkara yang ditegah..Moga tangisan itu taubat yang mampu mengubah ke arah kebaikan.Dan menjadikan seseorang itu muslim/muslimah yang sejati?

SEPULUH :a T LAST ,menangis sebab DaPAT GRADUATE..ANd berjaya mencapai apa yang diidamkan !!Puas !Ini dinamakan menangis kesyukuran serta kegembiraan.




3 comments:

-eL- said...

ske3... Coretan asli ek? :) so true la..

-eL- said...

u wrote this ah? damn true wei.. sob sob..

~teera~ said...

Yes el..i did .
Oiginal from my coretan..^^
hehe..just typing..berdsrkn pngalaman.