Saturday, November 5, 2011

Hari itu...masa itu...Saat itu..


ta ku sangka akan mengalir juga air mata...
apabila saat itu ku rasakan sangat menusuk di jiwa..
masa itu..hanya mampu menitiskan air mata..
apabila perkataan yang disangka itu keluar juga..

tidak pernah ku lalui situasi sebegitu..
segalanya ku lepasakan saat itu..
aku tak mampu melakukannya..
aku terlalu lemah untuk menerima..

hatiku bagaikan dihiris sembilu.
tidak mahu perkara itu menghantui aku..
kenapa perlu aku lalui semua ini sekali lagi?
tidak cukupkah apa yang aku sudah lalui.
kenapa mahu membiarkan diri ini merasa sendiri...

walau bukan cinta ku minta.
walu bukan hati yang ku perlu.
tapi berilah aku kasih dan sayang yang dihiasi dengan gelak ketawa bersama..
aku masih lagi memahami.,tapi kenapa ini terjadi/
kenapa perlu membiarkan aku menangis lagi??

hancur hati ini bagaikan kaca pecah ke lantai..
butir-butir manik yang tertanggal..
aku hilang arah...
masa itu..
aku hanya mampu mengucap Ya Allah...
terduduk aku sambil air mata berlinangan bercucuran di pp ku..
teruknya aku menangis hari itu..

Dan hari ini..perkara itu seperti tidak pernah berlaku..
namun di sudut hati ini masih menyimpan apa yang berlaku..
bukan mudah untuk menerimanya..
hati ini tawar untuk mengharap lagi..
terpulang apa yang jadi.
mungkin ada hikmah di sebalik semua ini..

walaupun begitu masih ada sayang kerana persahabatan itu hanya akan muncul sekali...............

No comments: