Wednesday, August 29, 2012

Cinta misteri

 malam ini sunyi...sepi..tiada tiupan angin mahupun menandakan hujan..guruh pun tidak berbunyi seperti semalam...ohh...leganyaa rasa...nyaman...

Mataku beralih di luar tingkap...huh,,sejuk...
angin sepoi-sepoi bahasa mengamit diriku berpeluk tubuh,
dingin sungguh angin malam ini..

*****

''zila....zila ..'' tiba -tiba kedengaran berkali-kali namaku dipanggil...
aduhh...sakit.

''zila...zila,,zilaa!!' Tersentap aku .terus terjaga dari tidur...''siapa tu?'' aku bertanya. tiada jawapan..
lantas aku turun dari katil menuju ke tandas..

aku membuka paip dan membasuh mukaku yang dah macam kerang busuk (muka baru bangun tidur) .Mataku ke arah cermin di hadapanku...Pelik...mungkin mimpi kot..bisikku.
yang menghairankan kerap kali aku dengar suara ini..suara garau lelaki tetapi tidak kasar...suaranya lembut memanggil namaku. Siapa dia? Seperti dalam drama romantis pula suaranya..Terbayang cerita 'Selamat Pagi cinta 'filem pierre andre yang romantis antara suami isteri..wah...mengancam!
''ting tong'' ..
bell ring aku berbunyi..
ahhh,,siapa pula ganggu aku ni..baru nak feeling kejap...

dengan rambut yang kusut masai dengan longlainya aku berjalan ke arah pintu hadapan rumahku.
aku buka pintu...


lihat...kiri...kanan...

kosong..tiada orang pun..

ahh...budak-budak la ni mengacau je..

baru sahaja aku mahu menutup pintu.tiba-tiba mataku tertumpu di tepi pintu..surat?

Tertulis dihadapan surat itu 'to : Zila ..'

'dup dap dup dap dup dap'
aish..kenpa berdebar pulak ni.

Dengan perlahan aku membuka surat itu dan mula membaca....


'Ke hadapan zila ku sayang..
 aku tahu kau sunyi..
 izinkan aku jadi penceria hidupmu dan
 peneman setia yang senantiasa di sisi mu
 biar aku yang jadi bintang dalam hatimu..
 agar kau tahu betapa besar cintaku pada dirimu..
 terima lah aku '

 sincerely  pencintamu.

huh...'gila!mamat mana pulak yang jadi freak  secret admire aku ni..Sampah ! semak je la..
Lalu ku ronyokkan surat itu dan dicampaknya ke luar pintu..

''zila !''

aku menoleh..

bang  ..bang .. !! aku ditembak.

''astagfirullah.....huh..huh..huuu..'' aku mimpi rupanya..
aku lihat luar..masih malam.


''zila...zila...''

er..suara tu lagi ..??
,tapi aku tak tidur..........


                                                                                                                             
                                                                                                                 created by lemon (Me)


No comments: