Sunday, September 2, 2012

MERPATI PUTIH BULAN MENGAMBANG ..

aTau singkatannya ' MPBM '
sebuah tajuk atau title untuk sebuah buku yang agak menarik and unik untuk golongan remaja bukan sahaja bawah umur malah golongan muda yang hatinya ,jiwanya  tertarik akan perbedaan atau erti kata lain memberontak inginkan sesuatu kelainan..tercari-cari untuk menilai sesuatu yang luar  biasa ? buku ini ada.


Firstly,congratz to the author yang menulis buku ini.

saya bangga dangan perjuangan mereka.
Dan hasilnya mengkagumkan..
aNak-anak muda yang ingin berjinak2 dengan dunia  Penulisan.

 Saya sukakan warna and corak buku ini membuatkan saya tertarik untuk membelinya.
 Merpati putih  mengingatkan saya tentang masa lalu.
 Dan bulan mengambang membuatkan kita leka dengan keindahannya.
 begitu juga buku ini..Cerpenya ringkas ,ada 29 tajuk yang berbeza  dari 5 penulis . Apabila dibaca kita terkenang masa lalu dan juga melekakan dengan cerita-cerita yang tidak terlintas di fikiran kita.

Pada mulanya agak konfius jugak sebab ada bahasa yang mungkin jarang didengar tetapi bagi saya bahasanya indah,unik ,padat dan ringkas .

 Buku ini membuatkan saya hilang rasa bosan ,
 rasa nak baca lagi dan teruskan membaca lagi.

 Sangat unik penulisannya.
 Kebanyakan cerpen berunsurkan fiksyen tetapi itu yang uniknya kerana ia bukan seperti cerpen biasa yang  
  selalu kita baca atau bayangi..ianya berbeza.
  jiwa rasa tenang je bila baca buku ni.


suka sangat certain penulisan mereka  :

waktu kita mula kenal
tarikh kita akan mati nanti
matikan aku kalau itu cara untuk kau senyum,
by lina 

melanggar celo
binih khayal buat ridhuan dan nugi
by apai

All hamda Arazi punya penulisan..

 ralat
godam
by shaika

oksigen
jane
mengaharapkan nasib itu malas
by aideed


For those yang nak try rasa kelainannya.
go and buy this book..
it's really interesting and korang takkan rasa rugi pun
for rm20 to buy this  book.

go and check this out at 
http://www.facebook.com/darmasiska
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=278800435567267&set=a.278800415567269.63065.104373049676674&type=3&theater

1 comment:

pepol said...

heheheh,nk angkat jgk la