Wednesday, November 21, 2012

Berdiam diri itu mungkin lebih baik

andinya diberi peluang untuk aku putarkan masa lalu akan ku putarkan ..
andainya diberi peluang akan ku ubah pencapaian diriku..
tetapi malangnya semuanya sudah berlalu..
aku puas menangis..
aku puas merana..
aku puas gembira.
aku puas menghadapi saat2 pergadohan..
aku dah puas..


dan kali ini..aku akan berdiam diri.mengambil masa untuk aku perbetulkan diri.
kali ini..aku akan jauhkan diri..
dan  tidak akan ada siapa yang boleh merawat luka yang tercalar kecuali diri sendiri.


dan ketika ini entah kenapa hati rasa kosong.
mungkin aku leka dengan keinginan nafsu semata-mata sehingga aku lupa.
ada yang lebih menderita..
aku alpa dan tidak bersyukur dengan pemberian nikmatmu Ya Allah..
Ya Allah aku mohon jauhi aku dari kufur dengan nikmatmu Ya Allah..

aku leka..
aku terlalu ingikan duniawi..
kerana aku tidak mendapat apa yang aku mahukan selama 2 tahun berlalu ni.

aku Banyak berdosa dengan mu Ya Allah..
aku ta redha dengan apa yang telah kau takdirkan padaku.

tetapi sekarang aku faham.
Aku redha dengan segala ketentuan-Mu..Yang memastikan kau telah memilih jalan yang terbaik untukku.



=')

aKu mahu berhijrah.
bangkit menjadi seorang yang disanjungi...
berjaya sebagai wanita Islam.
Mencapai segala impian..


dan aku akan cuba berubah..tetapi aku perlu bantuan..
Kau berikan lah aku petunjuk dan hidayah-Mu  Ya Allah..
agar aku sedar dan insaf dengan hati ku yang goyah..

No comments: